Sabtu, 19 Februari 2011

Perubahan....

Assalamualaikum w.b.t....

Syukur Alhamdulillah ku panjatkan kepada Allah S.W.T, kerana masih lagi diberi peluang untuk hidup dan terus beribadat kepadaNya lagi.

Maulidur Rasul, menjadi titik tolak perubahan yang ketara pada diri ini. Masih ingat lagi tatkala menonton siaran langsung maulidur rasul, melihat seorang adik walaupun cacat penglihatan tapi masih diberi cahaya oleh Allah S.W.T dihatinya untuk mengalunkan ayat-ayat suci dengan begitu baik sekali.

Tiba-tiba rasa hangat air mata mengalir di pipi aku, terdetik rasa hati " walaupun dia serba kekurangan masih lagi taat dan patuh kepada Allah, sedangkan aku sempurna sifatnya masih lagi melakukan dosa kepada Allah ( tak tutup aurat sepenuhnya lagi, hanya melakukan amal ibadat wajib saja, mengaji Al-Quran pun x betul makhraj huruf dan tajwidnya lg, abis kata belum cukup untuk menjadi seorang muslimah yang betul2 patuh pada Tuhan.)" Terasa diri ini jauh sangat dari rahmatNya.



Selepas dari peristiwa tersebut, jiwa ini sering mendesak untuk mengubah cara hidup ini agar lebih dekat dengan Allah S.W.T. Permulaan yang dilakukan oleh aku, banyakkan berzikir selepas solat, apabila hati ingin melakukan dosa sentiasa ingatkan Allah S.W.T, dah start solat sunat dhuha ( kalo bley x mau tinggal dah pas ni jika ada waktu terluang) dan banyakkan baca tentang tazkirah agama.(Walaupun ianya diperingkat permulaan,aku berharap sangat ianya akan berkekalan dan akan terus diperbaiki lagi untuk menjadi terbaik, Insyaallah). Semua yang dilakukan oleh aku ini hanyalah ingin terus berada dekat dengan Allah S.W.T.

Semoga hidayah yang dikurniakan olehNya menjadikan jiwa aku kuat untuk melakukan perubahan pada diri ini. Meskipum jalan untuk mendekati Allah S.W.T penuh onak dan duri, aku tidak akan sekali berputus asa.

"Ya Allah, jangan kau palingkan hatiku ini setelah Engakau tunjukkan aku jalan yang telah Engkau redhai"



"Memanglah mudah utk kita berkata tp payah utk melakukan.
Memanglah mudah utk jatuh rebah tp susah utk bangun kembali.
Memanglah mudah utk berbuat amal tp payah pd istiqamah.
Insyaallah, semuanya terletak pada kekuatan hati yg turut dipandu oleh akal kita."

(Berharap diri ini mampu menjadi seorang muslimah yang patuh pada perintah Allah S.W.T dan ajaran Rasulnya, sekaligus menjadi anak solehah yang mampu mendoakan kesejahteraan kedua ibu bapanya dan insyaallah menjadi isteri yang solehah serta menjadi ibu mithali kepada bakal anak-anaknya nanti. Amin)

~ Rasa bersyukur sangat kerana masih diberi kesempatan untuk kembali ke jalan yang diREDHAI oleh Allah S.W.T ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...