Selasa, 19 Oktober 2010

MENGERTILAH....SESUNGGUHNYA AKU HANYA INSAN BIASA.....

Di saat aku perlukan sokongan dan dorongan lebih banyak ujian yang datang menimpa...mungkin kerana Allah S.W.T ingin menjadikan aku lebih kuat dan sentiasa redha dengan ujianNYA.

Namun jauh di sudut hatiku...sebenarnya terasa berat dan lelah untuk menghadapinya seorang diri..Org yang selama ini banyak memberi semangat telah jauh meninggalkan diriku ini..Bukan simpati yang aku pinta, tetapi secebis harapan dan sokongan terhadap apa yang aku pejuangkan ini. Ianya bukannya untuk kepentingan diri sendiri, tetapi semuanya adalah untuk kesenangan kita bersama..

Wahai ibuku, bukan harta dan wang jadi ukuran aku selama ini. Hanya yang aku inginkan adalah sedikit kepercayaan dan sokonganmu untuk aku menongkah setiap arus kehidupan ini. Fahamilah anakmu ini, bukan niat aku untuk menyakitimu. Hanya sekadar restuilah setiap apa yang aku pejuangkan selama ini. Mengertilah sesungguhnya anakmu tak mampu menghadapi segala-galanya seorang diri. Tanamkanlah kepercayaanmu terhadap segala apa yang anakmu lakukan ini. Ibuku... sesungguhnya hanya doa dan kasih sayangmu yang aku perlukan tatkala ini.

Wahai keluargaku (abang2 dan kakak2) ku sekalian, tanamkanlah sifat tanggungjawab di dalam diri kalian masing2. Kerana adikmu dah x mampu menerima segala ketidakpuasaan hati ibu kalian di atas kesalahan yang kalian lakukan. Bukannya ibu marahkan kalian, tetapi ibu hanya perlukan sedikit perhatian kalian di atas kesepian yang dilaluinya. Aku yakin bukan ibu sengaja ingin melepaskan kemarahannya terhadapku, cuma ibu perlukan orang untuk berkongsi segala kegembiraan dan kesedihannya. Sedarlah bukan adikmu tidak sudi mendengar segala keluhan ibu tu, cuma adikmu berada jauh sedikit dari ibu. Hanya sedikit masa dapat diluangkan buat ibu, andai masa itu hanyalah untuk dilepaskan rasa ketidakpuasan hati ibu dan ianya membuatkan ibu bahagia. Adikmu redha!!!!!!
Seandainya keluarga kalian lebih penting daripada kebahagian ibu, biarlah keadaan ini begini.Hanya satu adikmu pinta, wahai abang2ku syurgamu terletaknya di bawah telapak kaki seorang ibu, bukannya di bawah kaki seorang isteri.Pesanan wat kalian, jadilah anak yang bertanggungjawab terhadap ibu kalian. Lakukan sebaik mungkin selagi ibu masih ada.

Wat kengkawan, bukan niat diri untuk menyembunyikan segala duka di hati tetapi biarlah diri ini yang menanggung segalanya seorang diri kerana itu lebih baik.Andai satu saat aku mampu bicara, akan kuluahkan kepada kalian.( Wat masa ini,biarlah Allah S.W.T menjadi peneman dikala suka dan duka kerana DIA yang lebih mengerti segala-galanya.)

PadaMu Ilahi, aku memohon agar ringanlah rasa beban dihati ini.ENGKAU tanamkan segala keyakinanku ini terhadapMu, agar aku sentiasa redha dengan apa jua dugaanMU.ENGKAU berikanlah kekuatan kepada hambaMu ini. ENGKAU sejukanlah hati ibuku.ENGKAU jadikanlah aku anak yang soleh dan sentiasa bersabar dengan segala kerenah ibuku. Sesungguhnya aku menyayangi ibuku melebihi aku menyayangi diriku.Berikanlah kebahagian kepada kami sekeluarga agar sentiasa berada dalam keadaan harmoni dan aman.Berikanlah hidayah dan rahmatMu kepada kami agar kami berada di jalan yang lurus dan direhai olehMu. AMEEN...

LUAHAN HATIKU...bukan simpati yang dipinta. Hanya sekadar luahan untuk meleraikan segala kekusutan di hati.

Luahan hati DAMIA....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

52 Weeks Money Saving Challenge

Assalamu'alaikum w.b.t... BETTER LATE THAN NEVER....Duit saving korang maybe dah banyak kan??? Akak baru nak tekad simpan start th...