Ahad, 12 Jun 2011

SELAWAT PELINDUNG DIRI..

Assalamualaikum w.b.t..

Syukur Alhamdulillah...Diberi lagi kesempatan olehNYA untuk meng'update' blog ini..

Cuti sekolah pun dah menutup tirainya...Sekarang nie, menjalani hidup seperti biasa..

Terima kasih diucapkan kepada anak2 buah saya, kerana menceriakan hidup saya sepanjang 2 minggu yang lepas..

Banyak yang saya belajar dari mereka... Almaklumlah kebanyakan anak2 buah saya belajar sekolah 
agama (sekolah pondok).. Banyak la juga ilmu yang dikongsikan oleh mereka dengan saya..

Dulu2.. teringin juga nak masuk sekolah pondok.. tetapi kewangan ibu bapa saya x brapa stabil ketika itu.. Tp saya x pernah menyesal kerana sampai sekarang saya still blajar ilmu agama cumanya caranya lebih kepada cara yang tidak formal (x bersijil)...


Seronok blajar ilmu Allah nie, dah hampir 11 tahun juga la saya belajar membaca al-quran mengikut makhraj huruf dan tajwid yang betul ( tapi x selalu join kelas ni coz  7 tahun saya gi sambung belajar ilmu duniawi (kat tempat lain), bila waktu cuti jer join klas nie... tu yang x brapa pandai lg nie.. hehe)


Harap sangat dapat keje sekitar gan umah mak coz x sanggup dah nak tinggal kelas mengaji nie, pas tu nak join kuliyah kat masjid2...lama dah tinggal aktiviti2 nie...


Moga Allah S.W.T memakbulkan doa hambaNYA ini...

X kisah lah secara formal ke x, yang penting ilmu agama yang dipelajari itu hendaklah kita amalkan dalam kehidupan seharian kita supaya ianya kekal hidup dalam diri kita...


Ermmmm melalut la plak... Sebenarnya tujuan asalnya adalah tuk share selawat pelindung diri gan korang... tapi melalut ke tempat lain la plak..

Selawat Pelindung Diri


Barangsiapa banyak membaca selawat ini setiap hari akan memperolehi keselamatan dan pertolongan Allah dengan wasilah/perantaraan Nabi Muhammad saw.
Selain kita berselawat, tanda kita ingat kepada Nabi Muhammad S.A.W, ia merupakan satu pendinding kepada diri sendiri dan dari gangguan syaitan dan makhluk-makhluk lain.

Liriknya

Tawassalna bi bismillah
wa bil hadi rasulillah [2x]
wa kulli ‘arifin billah
wa ahlillahi ya allah [2x]
Ya Allah
syumu silhuda
shuyukhil waraa
nujuu min nada [2x]
bihinnas lahu min kulli aza
bi qadrillahi ya Allah

Maksud selawat :-
“Kami bertawassul dengan nama Allah dan dengan petunjuk Rasulullah dan setiap orang yang arif mengenai Allah dan ahli Allah, Ya Allah. Ya Allah! Dengan perantaraan kaum yang mulia, cahaya hidayah, dengan perantaraan amalan kebaikan mereka, kami selamat dari setiap malapetaka dengan kekuatanMu, ya Allah.”

P/S: Selamat mengamalkan selawat ini, agar diri kita selalu dipelihara olehNYA daripada perkara2 yang jahat. Insyaallah.. Selamat beramal.. 

Sekian, Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

52 Weeks Money Saving Challenge

Assalamu'alaikum w.b.t... BETTER LATE THAN NEVER....Duit saving korang maybe dah banyak kan??? Akak baru nak tekad simpan start th...